Mainoskynät ovat yksi vanhimpia mainoslahjoja ja yhä erittäin suosittuja. Ehkä hieman yllättäen, digitaalinen aikakausi jota parhaillaan elämme, ei ole vaikuttanut mainoskynien suosioon.

Lähes jokaiselle yrityksellä on oma mainoskynä, joten mietit varmaan miten teidän kynänne voisi parhaiten erottautua massasta? Alle olen koonnut kolme vinkkiä, joiden avulla voit miettiä millainen mainoskynä olisi teille sopivin. Toivottavasti se helpottaa oman mainoskynänne suunnittelua.

1. Valitse ekokynä

Mainoskynät pysyivät melko samanlaisina kymmeniä vuosia ennen kuin muutamia vuosia sitten ekokynät alkoivat tulla markkinoille. Vaikka ekokynät ovat nyt olleet jo suhteellisen pitkään markkinoilla, ei yritykset ole ottaneet niitä vielä isossa mittakaavassa omakseen. Tässä on siis hyvä rako erottautua.

Ekokynä viestii myös hyvin yrityksenne arvoista. Jos yrityksen arvoihin kuuluu ympäristöystävällisyys, viestii ekokynä, että ympäristöarvot koskevat myös mainoskynien ja mainoslahjojen hankintaa. Ekokynä vahvistaa siis yrityksenne kokonaisviestintää.

2. Valitse Laadukas Mainoskynä

Entä jos ekokynä ei syystä tai toisesta sovi teille? Ette ehkä halua jakaa pahvisen näköistä kynää, vaan haluatte jotain elegantimpaa ja arvokkaamman oloista. Tällöin kannattaa ehdottomasti valita laadukas mainoskynä. Laadukas mainoskynä on tavallista mainoskynää jonkin verran kalliimpi, mutta pitkässä juoksussa se on yleensä edullisempi vaihtoehto. Tästä lisää myöhemmin.

Laadukkaassa kynässä ei välttämättä ole käytetty ekologisia materiaaleja valmistusprosessi, mutta koska ne ovat laadukkaita, ne kestävät käytössä huomattavasti halpaa mainoskynää pidempään. Ja juuri tästä pitkästä käyttöistä syntyy myös ekologista arvoa, sillä kyniä tarvitaan vähemmän.

Kohderyhmänne henkilöt saavat usein monia mainoskyniä ja tällöin laadukas hyvin kirjoittava kynä on se kynä, jota he päätyvät käyttämään. Tällöin kynässä oleva mainos saa näkyvyyttä useammin ja mainoksen kontaktihinta on halvempi, vaikka kynä itsessään olisi maksanut enemmän.

Kannattaa myös huomata, että halvat mainoskynät saattavat aluksi toimia hyvin, mutta käytössä ne alkavat nopeasti suttaamaan, tai eivät kirjoita enää hyvin. Eli mallikynän testaaminenkaan ei aina kerro totuutta kynän laadusta.

3. Mieti kynän kontaktihintaa

Tästä päästäänkin hyvin kynän kontaktihintaan, eli siihen paljonko kynän yksi mainoskontakti maksaa. Monesti halutaan vain mahdollisimman halpa kynä, koska halutaan säästää. Tämä ei kuitenkaan ole usein kauas katseista, vaan halpa kynä voi itseasiassa tulla kalliimmaksi. Tehdään kuvitteellinen esimerkki laskelma.

Esimerkki 1. Halpiskynä, hinta 0,25e kpl

Asiakas saa kynän ja käyttää kynää 5 kertaa, jonka jälkeen vaihtaa paremaan kynään, tai heittää kynän roskiin koska se ei toimi kuten pitää. Tällöin kynän kontaktihinta on 0,25e/5=0,05e. Tällöin kynän kontaktihinta on 5 senttiä.

Esimerkki 2. Laatukynä, hinta 1e kpl.

Asiakas saa kynän ja tykästyy kynän laatuun ja hyvään kirjoitusjälkeen ja ottaa kynän käyttöön. Asiakas käyttää kynää joka toinen päivä seuraavat 3 kuukautta. Kontakteja tulee tällöin 45. Jolloin kontakti hinta 1e/45= 0,0222e. Eli kynän kontaktihinta on 2,2senttiä. 

Tämä yksinkertainen esimerkki näyttää, että 4 kertaa kalliimpi kynä voi olla itseasiassa yli puolet halvempi, kun katsotaan kynän kontaktihintaa.

Esimerkissä laadukas kynä oli käytössä vain kolme kuukautta, mutta todellisuudessa kynä voi pysyä käytössä paljon pidempää. Halpa kynä taas roskiin lennettyään ei ole enää käytössä lainkaan. Se on saattanut herättää myös mielipahaa käyttäjässään, jolloin kynässä ollut logo toimii jopa tarkoituksen vastaisesti. Itse en ainakaan haluaisi, että oman yritykseni logo olisi tälläisessä kynässä.

 

Toivottavasti nämä kolme vinkkiä auttavat sinua valitsemaan teille parhaiten sopivan mainoskynän. Autamme myös mielellämme kynän valinnassa. Yhteystietomme löydät täältä.


Jätä kommentti

Comments will be approved before showing up.

Uutiskirje