Totuushan on, ettei neutraalia tuotetta ole olemassakaan. Kaikella tuotannolla on aina seurauksensa lähellä ja kaukana, vaateteollisuudella usein negatiiviset. Ympäristöllisiä ja sosiaalisia seurauksia ei voida eliminoida, mutta ne voidaan ottaa haltuun.

Totuushan on myös, ettei neutraalia yritystä ole olemassakaan. Yritysviestintää ei ole pelkästään se, mitä sanotaan, vaan myös se, mitä ei sanota. Siksi kestävästä kehityksestä ja sosiaalisesta vastuullisuudesta vaikeneminen ei tee yrityksen brändistä neutraalia, vaan se välittää suoran viestin yrityksen arvovalinnoista. Rohkea, aktiivinen ja totuudenmukainen lähestyminen, on ainut tapa vastata kasvavaan vastuullisuuden vaatimukseen. Siksi sertifikaatit!

 

Sertifikaatti on välitön viesti

Sertifikaateilla on suuri välinearvo. Vain pieni logo tuotteessa tai hintalapussa liittää siihen assosioituun brändiin ekologisia ja eettisiä arvoja, luo mielikuvia tuotteen alkuperästä ja tekee tuotteen käyttämisestä välittömästi kokemuksen. Tuotetta käytetään siksi useammin ja käyttäjä palaa viestin luo aina uudestaan jokaisen käytön yhteydessä.

Sertifioitu vastuullisuus tekee tuotteeseen liitetystä yrityksestä myös lähestyttävämmän. Monien sertifikaattien käyttämät asiakastunnukset mahdollistavat tuotteiden alkuperän vapaan selvittämisen. Tämä tarkoittaa, että yrityksen arvot ovat läpinäkyviä ja niiden toteutuminen arvioitavissa. Hyvä kokemus saa asiakkaan luottamaan yritykseen laajemminkin, kuin vain vastuullisuus kysymyksissä.

 

Tiesitkö?

 Eettisesti tuotettu ja sertifikaatein vakuutettu brändituote tarkoittaa yritykselle uskottavuutta viestiä vastuullisuudesta esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa. 

 

Valikoimastamma löytyy sertifioidut: T-paidat, Hupparit ja Svetarit, Pikeepaidat

 


Jätä kommentti

Comments will be approved before showing up.

Uutiskirje